Občanské sdružení Táborité, Brno - Královo Pole

Předpokládaný další průběh procesu privatizace obytných bloků v lokalitě Tábor a související úkoly PDF Tisk
04/28/09

7.dubna 2009

Zastupitelstvo města Brna  projednalo a schválilo záměr prodeje domovních bloků Tábor 44, 46 a 48.  Ihned po obdržení zápisu z tohoto zasedání  o schválení prodeje uvedených domovních bloků, bude možné založit bytová družstva nájemníků  jednotlivých  domovních bloků.

( s cílem urychlit proces privatizace nebude nutné čekat až na zaslání nabídky od Magistrát)

 

květen 2009

očekáváme předložení nabídky Magistrátu města Brna k prodeji celých obytných bloků příslušným bytovým družstvům.

\( Magistrát oznámí návrh prodeje všem nájemcům doporučeným dopisem, v případě nepřevzetí  zásilky  zveřejněním nabídky v domě)

Návrh prodeje platí 150 dnů od jeho oznámení nájemcům bytů a nebytových prostor.

Přijetí nabídky družstvem má smysl pouze v případě zájmu minimálně   80% nájemníků o koupi obytného bloku.(domu) (při menším počtu zájemců přicházíme o většinu slev a  prodej se stane z cenových důvodů  značně  nevýhodný)

 1. Úkoly, které budou kupujícím nájemníkům uloženy v 1.nabídce

 

V případě přijetí nabídky:                                               

a)      založení bytového družstva  

  • svolání ustavující členské schůze za účasti notáře po jednotlivých domovních blocích do salonku restaurace Plzeňský dvůr (účast notáře zajistí  Občanské sdružení)
  • každý člen družstva musí podat písemnou přihlášku (návrh formuláře obdrží předsedové)
  • volba výboru a revizní komise bytového družstva (3-5 členů výbor, + 3 členové RK)
  • schválení stanov bytového družstva ( návrh stanov připraví Občanské sdružení)
  • založení bankovního účtu bytového družstva.

poznámka: členem  bytového družstva se může stát pouze nájemce bytu či nebytového prostoru, který se prokáže platnou nájemní smlouvou a není dlužníkem na nájemném.

 

b)      do 90- ti dnů od převzetí nabídky  musí výbor nově vzniklého bytové družstva předložit  Magistrátu města Brna:

  • zprávu o přijetí nabídky
  • kopii návrhu na zápis bytového družstva do obchodního rejstříku
  • doklad o učinění nabídky členství vbytovém družstvu všem nájemcům vdomě
  • kopii zápisu zustavující členské schůze bytového družstva
  • kopii prezenční listiny a stanov bytového družstva.

c)      do 150-ti dnů od převzetí nabídky musí výbor bytového družstva předložit Magistrátu města Brna:

  • návrh na způsob úhrady celkové kupní ceny obytného bloku bytovým družstvem na účet Magistrátu města Brna
  • závazek převést byty jejichž nájemci se stanou členy družstva do 6 měsíců do osobního vlastnictví
  • doklad o vzniku bytového družstva a uskutečnění jeho zápisu do obchodního rejstříku
  • potvrzení Ageru, že nájemci nejsou dlužni na nájemném
  • prohlášení o tom, že družstvu nebyla poskytnuta žádná podpora.

d)  dohodnut s jednotlivými nájemníky bytů a nebytových prostor způsob a termín úhrady     

stanovené kupní ceny na účet bytového družstva (bytové družstvo musí uhradit Magistrátu města Brna ve stanoveném termínu celkovou částku za prodávaný obytný blok !!).

 

 2.   Další průběh procesu privatizace

a)      následně  proběhne konečné schvalovací řízení o prodeji obytných bloků nemovitosti na

úrovní příslušných odborů a komisí Magistrátu města Brna.

Realizaci prodeje musí nakonec ještě jednou schválit Rada a Zastupitelstvo města Brna.

Schvalovací proces trvá cca 1- 2 měsíce

 

b)      po konečném schválení podmínek kupní smlouvy prodeje nemovitosti Zastupitelstvem

města Brna, zašle Magistrát města Brna bytovému družstvu kupní smlouvu a určí termín pro úhradu stanovené ceny kupované nemovitosti.

 

Tento termín bude nutné bezpodmínečně dodržet!! (při jeho nedodržení přijde bytové družstvo o 20% slevy  z kupní ceny, což u jednoho našeho bloku činí cca 8 mil. Kč)

 

c)    po uskutečnění platby dojde k podepsání kupní smlouvy primátorem města Brna a k jejímu následnému předání Katastrálnímu úřadu k provedení vkladu vlastnického práva do katastru nemovitostí   - celý dům jako Družstvo

Provedení vkladu do katastru nemovitostí trvá cca 1 měsíc Celý proces privatizace trvá cca  8-12.měs. od data předání nabídky ke koupi.

 

d)   po uskutečnění vkladu vlastnického práva družstva v katastru nemovitostí zajistí 

Magistrát města Brna:

  • prostřednictvím správce domu firmou Ager fyzické předání obytného bloku kupujícímu bytovému družstvu
  • vyúčtování nájemného a přijatých záloh za služby spojené sužíváním bytů a nebytových prostor.

 

3.  Převod bytů a nebytových prostor do osobního vlastnictví

Z pravidel" Prodeje Bytových domů v městě Brně" vyplývá následná podmínka EU a to převod koupených družstevních bytů do Osobního vlastnictví.

Převod musí provést bytové družstvo do šesti měsíců  po uskutečnění vkladu do katastru nemovitostí (jako Družstvo)

Při převodu bude nutné realizovat tyto hlavní úkony:

  • zpracování „Prohlášení vlastníka"
  • uskutečnění převodů bytů a nebytových prostor z  Družstva do „Společenství vlastníků bytových jednotek „
  • uskutečnění vkladu vlastnického práva do katastru nemovitostí

4.  Založení sdružení vlastníků bytových jednotek

Při zakládání „ Sdružení" bude nutné:

  • svolat ustavující schůzi za účasti notáře
  • schválit stanovy
  • založit účet
  • ukončit činnost bytového družstva za předpokladu, že  budou převedeny všechny bytové jednotky do osobního vlastnictví, jinak existují souběžně obě právnické osoby.

Error: Your php install does not support GD.
This is a requirement for FBoxBot
Aktualizováno ( 04/28/09 )
 
© 2025 Občanské sdružení Táborité, Brno - Královo Pole
Joomla! is Free Software released under the GNU/GPL License.